Analiză reclamă – Milk Burger
Haide să discutăm despre această reclamă la Milk Burger. Cred că merită studiată atent pentru că, deși la prima vedere pare un afiș bun, el este de fapt suma multor greșeli. Acestea puteau fi ușor evitate dacă se investea un pic mai mult în concept, însă nici execuția nu este tocmai exemplară. Sunt multe nuanțe fine de remarcat așa că hai să trecem la treabă.
Așa cum ziceam, aici vorbim despre nuanțe fine. Luat ca un întreg, grafica pare bună. E veselă, prietenoasă, mascota e super ok și atunci care este problema? Hai să o luăm pas cu pas.
Problema #1
În primul rând, zi-mi te rog ce scrie aici în partea inferioară. Avem trei linii, text negru pe fundal albastru.
O greșeală fundamentală de contrast. În plus, textul nu este aliniat cu nimic anume. Când ai o multitudine de elemente, în general, se trasează niște linii verticale imaginare așa încât obiectele să fie aliniate într-un mod plăcut ochiului.
Aici, nu e cazul. Ca să vin în apărarea designerului, mă gândesc că e posibil ca acest text să fie necesar prin lege. E o campanie publicitară, un concurs, și poate că au fost forțați să adauge aceste informații. Deci, având în vedere importantă redusă, designerul a decis în mod voit să aibă un contrast slab. Cam așa aș explica eu decizia asta.
Problema #2
Zi-mi te rog ce scrie aici și ce reprezintă acest element?
Din ce văd, e ceva ce face parte din mantia mascotei. Asta, sau e o picătură de sirop, cred, habar n-am.
Cert este că ea forțează o descentrare a textului pe verticală și deci aceste lini de text sunt împinse în partea inferioară. Problema e că e greu de citit. În plus, site-ul fiind formatat în acest fel este și mai greu de descifrat. CAMPANIETI.RO? CAMPANIETL.RO? Lizibilitate este scăzută și, din ce mi dau seama, acesta era pasul cel mai important.
Trebuie să cumpăr produse și să bag codul fiscal pe site. Ori dacă eu nu văd site-ul, la ce naiba mai văd reclamă asta? Plus că avea mai mult sens să fie campanie Milk Burger – CAMPANIEMB.RO – Ceva cât de cât legat de brand, dar surprinzător nu avem asta.
Problema #3
Avem desenat lapte care curge și asta are sens fiindcă vorbim despre Milk Burger. Problema e că designerul a adăugat aceste cute, aceste umbre pentru un efect mai realist dar asta, iarăși, afectează claritatea textului.
Devine greu de citit fiindcă ajungem în situația în care avem albastru pe gri.
Situația asta putea fi ușor evitată cu un alt aranjament, dar graficianul și-a făcut viață grea, asta pe de o parte, dar și conținutul în sine e prea încărcat. Parcă îmi și imaginez discuția:
„Ciprian, am nevoie de un afiș cu mascota noastră, poză cu trotinetă, vacanță, titlu mare, instrucțiuni pentru campanie, regulament că ne cer ăștia că ne dau amendă, dar vreau și poze cu produsele noastre!”
O tonă de elemente. Lipsește o poză cu o pisică, că toată lumea iubește pisicile nu? Și atunci aveam pachetul complet.
Problema #4
Hai să discutăm despre publicul țintă, bănuiesc că vorbim despre copii. Or fi și adulți care consumă această gustare, însă per total e un brand care are un public tânăr. De aici și această mascota. Eu sincer văd acest design ca un pariu la ruletă, toți banii pe un singur număr.
În sensul în care Milk Burger speră ca această mascotă să fie incredibil de cunoscută și, mai bine zis, recunoscută. Altfel, nu-mi explic de ce nu și-ar prezenta logo-ul ca elementul principal. Ok, mergi pe mascotă, însă eu nu asociez copilul asta de lapte cu o firmă. Pur și simplu nu au prezența necesară pentru ca eu, ca un potențial client, să reușesc să asociez mascota asta cu Milk Burger.
Ai putea zice că logo-ul lor este prezent de patru ori pe pozele cu produse. Însă e o abordare complet greșită. Era mult mai ok dacă se arăta un singur produs: vedeam logo-ul, produsul în sine, iar prin mărimea generoasă, tot designul era mai bine echilibrat.
Încă o dată, e o șansă să le iasă pariul asta cu mascota. Însă mie nu-mi se pare inteligent. Totuși, eu sunt axat pe grafică, nu pe branding sau marketing așa că părerea mea nu valorează prea mult.
Concluzii
Per total, reclamă are o mare problemă de target:
– Copiii n-au treabă cu bonul fiscal și Nisipurile de Aur.
– Adulții nu cred că rezonează cu genul asta de reclamă încărcată.
Și atunci, ce facem aici? Păi avem de-a face cu un design încărcat, cu mult prea multe elemente, care nu își face treaba. Nici nu mărește brand awareness, adică să îi facă pe clienți familiari cu brandul; dar nici nu prezintă bine concursul lor. Un eșec pe toate părțile.
Și cu asta am încheiat. Dacă vrei să afli mai multe despre grafică, intră pe expertphotoshop.ro. Spor la învățat!