Analiză Reclamă – Brand-Affair
Vreau să discutăm despre această reclamă de angajare a firmei Brand-Affair. Mi se pare un studiu de caz excelent care merită analizat. Cred că acest design ne arată un trend relativ nou – cum să atragi oameni în firma ta prin metode moderne. Pe lângă asta, vreau să punctez ce fel de efort este necesar pentru un grafician să creeze așa ceva.
Am văzut reclamă această pe Facebook și mi-a atras atenția. În definitiv, asta este fix ceea ce vrei ca grafician care se ocupă cu Facebook Ads. Lumea vrea să vadă pisici și fete dezbrăcate pe Facebook, iar Când anunțul tău este mediocru sau plictisitor, publicul trece rapid mai departe. Cei de la BrandAffair au decis să aibă o altă abordare, iar asta se vede și în site-ul lor. Sloganul întruchipează perfect esența firmei și implicit al afișului – Be a flamingo în a flock of pigeons (Fii un flamingo într-un stol de porumbei) – Adică, fii diferit.
Tocmai de aceea acest design este foarte bun. Nu fiindcă are o grafică incredibilă. În definitiv, ce vedem aici este simplu de realizat, dar vorbim despre asta un pic mai târziu.
Alegerea de a fi diferit este cea care cu adevărat contează. Practic, ei caută să angajeze oameni. Postul în sine este pentru ceva entry level din ce înțeleg, potrivit unui tânăr care a terminat ASE-ul. Cu toate că importanțA postului este scăzută, s-a decis crearea unei campanii de Facebook pentru a găsi acel om.
Cred că acesta este noul trend în materie de resurse umane. Sigur, poți pune anunțuri pe ejobs, bestjobs și olx, dar abordarea această are un efect multiplu. Pe lângă faptul că îți mărești șansele să găsești candidați buni, totodată îți mărești awareness-ul. Practic, eu nu caut să mă angajez, dar fiindcă am văzut acest anunț, acum am o afinititate pentru acest brand.
Deodată îmi sunt simpatici fiindcă au decis să fie un pic diferiți și amuzanți. Deci „două păsări cu o singură piatră” , cum zice americanul. Cred că oamenii de calitate dintr-o firmă pot fi gășiți prin metode convenționale de recrutare, însă șansele de reușită cresc dramatic în momentul în care abordezi așa lucrurile. În mod concret, dacă eu aș vrea să mă angajez și aș avea două opțiuni, Brand-Affair și o altă firmă pe care am găsit-o pe bestjobs, cu siguranță aș merge către flamingo.
De ce? Fiindcă îmi transmite ceva despre ei. Deși nu am informații în plus, ba poate dimpotrivă, poate pe bestjobs aș găși mai multe informații despre cealaltă companie, o prefer pe această fiindcă rezonez cu ea. Și am aceste sentimente doar fiindcă designul este simpatic. Asta este puterea unui concept bun dar si a unei execuții că la carte.
Să vorbim despre afiș. Cât de scump crezi că a fost? Mii de euro? Sute de euro? Îți zic, e ușor să concepi așa ceva.
– În primul rând biroul cu acel calculator poate fi găsit pe Freepik. Scrii isometric desk și vei avea o groază de rezultate.
– Flamingo-ul? La fel, nu e mare chestie.
– Ochelarii de soare? Iarăși, banal.
– Până și fundalul poate fi găsit pe freepik dacă mergem pe ceva gen abstract background.
Cât despre text, nu avem un typeface incredibil, însă culorile sunt bine alese, s-a folosit bold acolo unde contează și totul este frumos aliniat. În plus, nu avem prea multe informații, dar asta este o chestie pozitivă. Totul e mai curat, mai plăcut ochiului.
Acel emoji și el face o treaba bună chiar dacă poate nici nu l-ai observat. Toate aceste lucruri se adună într-un design excelent care face mai multe lucruri:
1. Aduce candidați buni;
2. Mărește vizibilitatea brand-ului;
3. Crează sentimente pozitive publicului față de brand.
Dacă ar fi să pun un preț, aș zice 2-300 de euro. Dacă ar fi să dau o estimare de timp, aș zice câteva ore, cel mult o zi de muncă. Necesită skill, nu mă înțelege greșit, Ai nevoie de un grafician ok, însă nu vorbim despre cineva cu ani de experiență, un senior cu un salariu de 10.000 de lei în mână.
Am prezentat puține exemple pozitive pe acest blog, dar asta fiindcă le găsesc destul de greu. Mă bucur că văd reușite răsunătoare mai ales când vorbim despre ceva atât de banal, un facebok ad.
Pe partea cealaltă, lăsând bannerul la o parte, site-ul lor este și mai bun. Atât de bun încât a fost nominalizat pentru awwwards.com, un site pe care niciodată n-am știut dacă-l pronunț corespunzător. Dar vezi, e și o a doua parte aici. Site-ul este atât de bun încât poate fi intimidant.
Sunt atât de profi băieții încât am o reținere să îi contactez pentru un proiect. Cred că asta simt patronii care au afaceri blocate în timp și care nu știu cum să procedeze. Te uiți pe un asemenea site și te gândești că fără niște zeci de mii de euro nu scapi. Nu le cunosc prețurile, habar n-am dacă sunt scumpi sau nu, eu vorbesc despre percepție.
Asta este presupunerea mea – cred că sunt destui antreprenori care nici măcar nu inițiază un dialog cu astfel de agenții dintr-o frică, să zicem, că vor arată prost, că nu vor avea suficienți bani.
Cu toate acestea eu nu aș schimbă ceva. Din poziția Brand-Affair, nu ai cum să afișezi prețuri fiindcă fiecare proiect e diferit, deci nu am nici un reproș. Dimpotrivă, Brand-Affair merită toate laudele – au o prezența digitală excelentă și din ce înțeleg, sunt bazați în România ceea ce mă bucură și mai mult