Designer de top ca sa lucrezi cu Ariel si World Class?
Predau Photoshop din 2013 si, in majoritatea timpului, am de-a face cu incepatori. Acestia sunt adesea timizi si nu vor sa isi publice munca nicaieri, chiar daca in grupurile mele – Discord, Facebook, Udemy – cea mai mare partea a comunitatii este pozitiva si incurajatoare. De ce se intampla asta? Cred ca raspunsul sta in comentariile pe care le primesc pe Facebook la reclamele pentru cursul meu Photoshop.
Comentariile nu sunt pertinente. Ele nu tin de abilitatea mea de a preda sau de calitatea cursului. Rareori tin de anunt in sine. Ele sunt rautacioase doar de dragul divertismentului. Trolling. Pentru mine, asta e super ok. Ba, uneori, particip la acest “dans” raspunzand cu un sarcasm fin. In schimb, un incepator in ale graficii s-ar putea sa fie timorat. “Daca lui Cristian ii tot posteaza lumea tot felul de prostii, ce o sa zica mie? Daca o sa faca misto si de mine?“.
Eu vreau sa te incurajez sa creezi! Sa lucrezi in Photoshop si sa postezi munca de care esti multumit. Iar daca vei primi comentarii rautacioase, te rog sa le ignori.
Majoritatea comentariilor negative tin de gatekeeping. Adica acesti “designeri de Facebook” impun un anumit standard extrem de ridicat si complet nerealist. Iata cateva exemple:
- Daca vrei sa te angajeze cineva, ai nevoie de o gramada de diplome recunoscute de stat!
- Daca vrei sa lucrezi cu firme mari ai nevoie de un portoliu excelent, diversificat!
- Nu te angajeaza nimeni fara Illustrator si InDesign! Doar cu Photoshop nu faci nimic!
- Degeaba desenezi site-uri in Photoshop! Trebuie sa stii si coding! Fara programare e degeaba!
- Nu mai lucreaza nimeni in Photoshop! Toti lucreaza in Figma/Sketch/Affinity/Gimp/XD/s.a.m.d..
- N-ai cum sa traiesti din Photoshop! Poate doar daca esti un geniu, un designer cum n-a mai vazut lumea!
Cam toate aceste comentarii au un singur obiectiv – sa te faca sa renunti. “mai bine nu incerci decat sa te faci de ras” e nota subtila prezenta in toate. Eu nu sunt de acord cu nici macar una din acele afirmatii de mai sus! Iata de ce.
Cat de bun designer trebuie sa fii ca sa faci o campanie pentru Ariel?
Cati ani de experienta trebuie sa ai? Ce programe trebuie sa cunosti si la ce nivel? Ce portofoliu ar trebui sa ai? Cu ce firme imense ar trebui sa fii lucrat anterior? Desi nu este o regula, cred ca raspunsurile pot fi deprinse din urmatoarea poza facuta de mine intr-un vestiar World Class, cel mai mare lant de sali de fitness din Romania.
La prima vedere pare un design bun. Totusi, cand ne uitam un pic mai indeaproape…
Aceste probleme sunt imense. Mainile in mod special par a fi “roase”. Daca ar fi sa fac o analogie cu gatitul, e ca si cum ai pune pietre in mancare. Daca vorbim despre o spalatorie auto, e ca si cum ai spala masina cu noroi. E inexplicabil ca un designer a executat asta, dar mai ales faptul ca cineva din cadrul acelei companii a aprobat grafica! Apoi ea a mai aprobata cel putin inca o data de catre World Class.
Astfel, daca as intreba pe Facebook ce fel de designer ar trebui sa fiu ca sa pot lucra cu Ariel si World Class, sunt sigur ca as primi niste raspunsuri exagerate. Adevarul e ca poti lucra pentru firme mari chiar daca ai putina experienta. Din cei peste 200.000 de studenti cu care am lucrat, am mare incredere ca majoritatea covarsitoare ar face o treaba mai buna.
Nu asculta gurile rele! Nu trebuie sa fii profesor Photoshop ca sa castigi bine din munca ta. De fapt, eu sunt singurul instructor Photoshop din Romania certificat de Adobe si tot primesc comentarii ridicole.
Concluzia e simpla – ai incredere in tine si invata in continuare! Poti lucra la niste proiecte cu vizibilitate imensa. Dar, te rog, mai intai urmareste cursurile mele Photoshop.