Analiză grafică – SUPA DUPA și Mercato Comunale
Hai să discutăm despre SUPA DUPA, afacerea lui Vlad Dobrescu de la CTC și Mercato Comunale, un fel de piață modernă în zona Polizu. Mă voi concentra pe design-ul meniului, cum arată food truck-ul, logo-ul, dar voi vorbi un pic și despre experiență.
Am fost la Mercato Comunale în a doua zi de la lansare, pe 16 iunie 2019. Nu știam prea multe despre ce va fi acolo, credeam că va fi un fel de eveniment de una-două zile. Zona în care se află e un pic dubioasă, dar asta-i Polizu. Cei care au făcut Politehnica știu care e treaba. Practic, Mercato Comunale e o fostă parcare în care s-au amplasat mai multe food truck-uri, care mai de care mai deosebite. Nu e vorba de mici și bere. E vorba de tot felul de afaceri în care s-a pus suflet.
Sunt câteva aspecte de reținut. Mai întâi, nu se acceptă deloc cash. Plata e doar cu cardul, iar asta fiindcă BCR e unul din sponsori. Practic, așa funcționează Mercato Comunale. Vivre, HP, Microsoft, BCR și alții au contribuit cu una-alta ca să facă un spațiu interesant. Cred că au reușit și e o inițiativa foarte bună, însă când am ajuns eu, era gol. Poate era din cauza căldurii, poate fiindcă părea că o să plouă, dar locul părea un pic trist din cauza asta.
Totuși am putut să mă plimb liniștit să explorez magazinele. Nu sunt multe, dar mai toate sunt interesante. Recomand o plimbare până acolo, ai unde să te relaxezi, să mănânci ceva și uite așa ajungem la SUPA DUPA și la partea de design.
În primul rând apreciez logo-ul. E modern, simplu și totuși îți transmite ideea de supă. Nu trebuie trecut cu vederea cât de bun e. Știu că pentru oamenii de rând pare că e ceva făcut în 5 minute, dar genul asta de logo-uri necesită foarte mult efort.
E vorba despre o simplitate la care ajungi după ani de experiență. Apreciez variația de la literele ‚A’. Faptul că poți trasă o linie imaginară pe al doilea rând.
Pentru cei foarte puțini care nu s-au prins, SUPA DUPA poate fi interpretat în câteva feluri. Supa și Duba fiindcă vorbim de un food truck. Dar și super-duper, din engleză. E ceva inteligent aici, scurt, la obiect, dar totuși descriptiv. Vibe-ul pe care ți-l dă logo-ul e unul în ton cu spiritul afacerii și cu atitudinea lui Vlad. Hai să vedem dubă care, din ce înțeleg, a durat o grămadă până a fost gata. Acum, te poți uită la ea și să zici că nu e nimic deosebit. Și sunt de acord. Dar ca să înțelegi mai bine, hai să facem o comparație cu furgoneta, o altă afacere destul de cunoscută.
Ce părere ai? Care design ți se pare mai atrăgător?
Pentru mine, clar SUPA DUPA e mult mai ok, iar asta fiindcă design-ul este mai curat. Sigur, portocaliul îți sare în față, dar meniul liniștește lucrurile. Acea doză de alb vine foarte bine și contrabalansează culoarea intensă. În plus, îmi place cum e brand-uita duba. Logo-ul e așezat în partea superioară, ușor pe diagonală. S-a optat pentru un contrast mai puțin obișnuit. Majoritatea graficienilor ar fi ales să folosească o varianta inverted de logo. Adică alb pe portocaliu.
Aici, vine bine, semn că nuanța asta de portocaliu a fost bine aleasă încă de la început. Întorcându-mă un pic la senzație, băiatul de la vânzare a fost foarte prietenos, amabil și mi-a dat toate informațiile de care aveam nevoie. El mi-a zis că totul e pe baza de card, deloc cash. Mi-a prezentat meniul, cum în fiecare zi sunt 3 supe diferite și tot așa. Foarte ok.
Înapoi la grafică, meniul îmi place foarte mult ca prezentare.
Atât cel de pe dubă cât și cel în format fizic. Se vede că Vlad a fost atent la detaliile astea. Pozele sunt de bună calitate, zilele săptămânii sunt clar afișate, titlul e scris într-un font bold cu transformare all caps, dar e ușor de citit. Prețul e bine formatat și mă bucur să văd că scrie prețul în LEI, nu în RON, ceea ce e o greșeală des întâlnită.
În partea de sus vedem că există un oarecare gradient pe zona verde. Ar putea să fie un efect Satin din Photoshop sau chair un Inner Glow inversat. Cert e că marginile sunt ușor mai deschise față de zona din mijloc. Un detaliu mic care vine bine. Mai avem ceva – un pattern overlay cu o intensitate foarte mică. Aș zice că vorbim despre un opacity de 5% sau chiar mai puțin. Nu îmi dau seama exact ce scrie, dar nu e deranjant. Dacă e ceva de menționat legat de meniul asta, e faptul că arată similar cu cel de la Yellow menu.
Puțini știu despre serviciul asta de food delivery din România, dar ideea e că ei vor să fie premium. Se adresează unui segment anume de populație și deci, pozele lor sunt foarte interesante. Mereu au avut un plating deosebit. Cam același aranjament în găsim și aici la SUPA DUPA. Nu e un punct negativ, dar imediat l-am recunoscut atunci când am văzut duba.
Cam atât despre partea de grafică, dar vreau rapid să zic două vorbe despre supă. Până la urmă de asta am fost la Mercato Comunale. Am luat cremă de cartofi dulci cu alune și o supă cu vită. Excelente! Au meritat drumul prin caniculă, în mod special cea cu vită. Ingrediente de bună calitate, cantitate super ok – 400 de ml, n-am ce reproșa. Se vede că s-a lucrat serios la rețete și cu siguranță o să mai încerc și alte variante.
E inteligent modul în care variază meniul – să te facă să te duci în fiecare zi să încerci ceva nou. În felul asta îți poți forma o baza de clienți fideli care nu se vor satura de aceleași 3-4 feluri de supă pe care le-ar oferi orice restaurant sau food truck obișnuit.
Încă o chestie de apreciat. Partea proastă e că nu știu dacă Mercato Comunale va avea succes. Poate în timpul săptămânii va fi mai ok și va fi mai multă lume. Dar SUPA DUPA cu siguranță se va descurca oriunde ar fi amplasată.
Și cu asta am încheiat.