Analiză Grafică – Galeria Contrast
Propun să discutăm despre Galeria Contrast și imaginea lor per total, atât offline cât și online. Analizăm acest afiș, dar apoi aruncăm o privire și pe site-ul lor să vedem cum arată o companie care, din ce mi dau seama, e pe piață de peste 20 de ani.
Concluzia cred că o știi – e mare păcat să nu investești în grafică de calitate. Un designer cu experiență nu este deloc scump și, dacă avem ceva valoros în țară asta, cu siguranță avem graficieni excelenți.
Cel mai potrivit termen pentru acest afiș este – clișeu. E un design previzibil și lipsit de inspirație.
Galeria contrast se ocupă cu artă, deci printr-un fir logic simplu ajungem la artiști și implicit la pensule și culori. Eu nu apreciez linia aceasta, dar lăsând conceptul la o parte, execuția este cea care mă deranjează cu adevărat, iar asta pentru că designerul care a realizat acest afiș s-a folosit de o carja specifică începătorilor – outer glow.
Fundalul este foarte încărcat și deci orice fel de text ai așeză deasupra acestei poze nu s-ar vedea bine. Contrastul nu ar fi suficient de bun.
Pentru orice grafician, asta e un semn cum că proiectul nu este pe o direcție bună. Însă cei încăpățânați sau lipsiți de experiență fac exact ce vedem aici – bagi un efect de outer glow sau drop shadow. În definitiv, ambele fac aceeași chestie. Textul este înconjurat de această lumina albă difuza și asta, teoretic, îl ajută pe privitor să citească mai ușor.
E o cârjă slabă fiindcă niciodată, dar absolut niciodată nu produce rezultate bune, profesioniste. Difuz nu e un termen pe care îl vrei asociat cu brandul tău, mai ales în anul în care suntem. În schimb, un afiș modern ar trebui să fie robust, puternic, bine definit. Pe altă direcție, ar putea să fie elegant. Sunt multe opțiuni. Dar ce avem aici este întruchiparea unui steoreotip.
Dacă ai văzut vreodată un film foarte prost, ceva de nota 4.5 pe IMDB, probabil ai văzut scene pline de clișee și personaje stereotipice. Într-un film de mâna a 3-a, cum ar arată un artist? Proababil cu părul dezordonat, într-un studio mizerabil în care totul e aruncat, e vopsea aruncată peste tot, totul e flu-flu fiindcă așa sunt artiștii. Sunt spirite libere care își mănâncă de sub unghii, care nu produc nici un ban, dar cumva supraviețuiesc prin iubire și frustrare.
Asta îmi transmite mie acest afiș – un stereotip, prin definiție negativ. Revenind la efectul acesta alb, eu aș refuză proiectul în totalitate. Vezi tu, chiar dacă fundalul era unul simplu, curat, mult mai potrivit, tot nu aveam ce să fac cu acest logo. Typeface-ul de sus este unul serif, lipsit de orice personalitate. Cel de jos, este pe stil hippie, transmite multe, însă nu e o energie pozitivă. Mie, personal, îmi da neliniște, agitație, dezordine, dezechilibru.
În schimb, dacă mai arăt încă o dată semnul celor de la Mr. Blade vedem ce înseamnă un design excelent. Modern, curat, cu personalitate potrivită.
Și aș vrea să mai zic diverse despre contrast, însă site-ul lor m-a convins că nu are rost. Vezi tu, mi-e foarte greu să am empatie pentru o asemenea afacere. Cred că business-ul asta e pe piață de peste 20 de ani, dacă nu chiar 30. La un moment dat văd că aveau clădiri, o flota de mașini, și o prezența serioasă pe piață din România.
Chiar și pe Fiverr, pentru câteva zeci de dolari patronul ar fi putut să își reînvie afacerea. Dar nu, nici măcar nu a încercat. Vrei să susții afaceri 100% românești, vrei ca acele companii cu vechime să o ducă bine, dar dacă nici măcar nu încearcă, e greu să le susții.
Am avut și am afaceri și știu cât de dificil e să faci treaba să meargă. Mai ales când lucrurile merg rău, e greu să ieși din noroi. Banii sunt puțini, timpul e limitat, și deci adesea omiți lucruri evidente. Nu ai grijă de prezența ta pe social media, ajungi să le ceri angajaților să facă lucruri pe care ei nu știu să le facă și tot așa. Înțeleg. Dar când ești pe treabă de atâția ani de zile, nu cred că ai vreo scuză.
Încă o dată – cu un buget de să zicem 2000 de euro această afacere putea avea o față nouă. Logo nou, site nou, bannere fizice potrivite și tot așa. Mare păcat mai ales când te gândești că vorbim despre zeci de angajați și bunăstarea lor.
Tag:analiza grafica, arta, banner, contrast, expert photoshop, galerie