• Acasa
  • Servicii
  • Blog
  • Despre
  • Contact
    • Inregistreaza-teLogare
Cristian Barin | Expert Photoshop | Cursuri Photoshop
  • Acasa
  • Servicii
  • Blog
  • Despre
  • Contact
    • Inregistreaza-teLogare
MENIU

Analiză grafică – Academiei Center Office Building

Vreau să analizăm următoarea reclamă la o clădire de birouri – Academiei Center Office Building.

Acest banner mi-a dat imboldul final să fac această serie de clipuri în care analizez reclame de tot felul din București. Ca o scurtă paranteză, eu sunt specializat pe web și app design, deci lucrez doar în mediul digital. Am realizat foarte puține design-uri pentru print, însă când te plimbi prin centrul orașului și vezi așa ceva, e greu să te abții să nu îți dai cu părerea.

Deci, iată-ne aici. Din punctul meu de vedere, asta nu este o reclamă, e o bătaie de joc. Râd în sinea mea când mă gândesc la conversațiile care au avut loc înainte de realizarea bannerului. Fie vorbim despre un angajat care nu are nici o legătură cu domeniul graficii, fie a apelat patronul la vreun prieten din liceu sau, cine știe, poate l-a făcut chiar el. Vorbesc serios, există patroni cu această mentalitate.

E de menționat faptul că afișul are cel puțin 30 de metri lățime și probabil vreo 3-4 metri înălțime. De asemenea, vorbim despre centrul orașului. Calea Victoriei, birouri clasa A, o zona selectă și foarte scumpă. Iată exclusivitate. Un afiș făcut în Paint de un vecin și montat de doi colegi de liceu. Hai să o luăm pas cu pas. Reclama e prea lată că să fie făcută dintr-o singură bucată – altfel nu îmi explic de ce are această adăugire. Bun, e de înțeles, vorbim totuși despre o imensitate. Dar de ce este atât de prost montată partea aceasta? Și după ce a fost pusă pe poziție și inspectată, de ce nu s-a depus o plângere și o implicit să se intervină pentru corecție?
Înțeleg, și eu am mai primit țepe și am trecut cu vederea. Prea puțin timp, prea stresat, miza prea mică. Dar aici? Cum poți să lași așa ceva sus? Zici că e un cearșaf dat cu spray-ul.

Apoi, dacă știai că va fi executată din două părți, de ce nu ai făcut textul mai mic? Aceste două litere chiar justifică tot spațiul acela suplimentar? Făceai tot textul mai mic și te încadrai într-o singură parte. În felul acesta răul era minimizat. Nu mai arăta atât de rău.

Sau, dacă tot ai plătit ditamai bannerul, măcar ocupă spațiul într-un mod inteligent. Ambele rânduri trebuiau centrate în acest dreptunghi și totul arata mult mai ok.

Designul în sine nu e design. Ce-i drept, s-a folosit un typeface cât de cât ok. Nu e Arial, nu e Calibri, dar nici departe nu suntem. Ce mă scoate din minți e acest stroke pe care doar eu și lunestii de top îl remarcăm. Fundalul e alb, de ce să adaugi și tu încă un stroke alb dublat? Ce speri să realizezi? Să faci banner-ul să arate mai bine? Mai profesionist?

Ține cont că vorbim de chirii de mii și zeci de mii de euro pe lună. Merg eu în S class-ul meu și mă dă pe spate un font rotunjit cu un stroke? Care ți-e publicul țintă? Faci un afiș de copii și folosești Arhivo Narrow sau Exo? Trebuie să ții cont de context, de cui te adresezi. E ca și cum duci un grup de vegetarieni la cel mai bun steakhouse. Total nepotrivit. La fel și aici. Acest typeface, în acest stil, nu este deloc potrivit pentru un office building premium.

Dar considerând execuția, toate aceste detalii sunt mult prea avansate. E clar că nu i-a păsat nimănui de acest proiect. Probabil a fost însărcinat un biet angajat care n-are nici o treaba cu așa ceva și de aici rezultatul. În final, ține cont, eu personal am văzut semnul asta sus măcar două luni. Cred că dacă mă duc acum încă e acolo. Oricum ar fi, asta este unul dintre cele mai slabe afișe pe care l-am văzut vreodată în București. În general sunt reticent să fiu prea asupru cu diverse firme care și-au deschis un magazin la colțul blocului și au făcut un banner slab. E de înțeles – nu ai bani, nu te pricepi și deci nu e ok să ai pretenții mari. Dar aici – vorbim de băieți cu resurse, oameni cu buzunare adânci. Și chiar dacă ar fi în pragul falimentului, tu ca antreprenor, dacă ai nevoie de chiriași urgent te gândești că dai niște bani pe o grafică bună, dar se întorc înzecit. Printr-o reclamă bună atragi clienți. E o chestie de bază…

Și cu asta am încheiat. Dacă vrei să afli mai multe despre grafică, intră pe expertphotoshop.ro. Spor la învățat!

Tag:academiei, analiza grafica, banner, expert photoshop, font, reclama, typeface

Cristian Barin

Previous post

Analiză grafică - Meniu Restaurant
mai 2, 2019

Next post

Analiză Reclamă - Bringo
mai 2, 2019

You may also like

551
Traiesti in bula ta? Poza asta explica multe
1 februarie, 2025
termeni-si-conditii-Adobe
Iti fura Adobe munca?
14 iunie, 2024
ce poti face in photoshop
Ce poti face cu Photoshop?
27 aprilie, 2024

Leave A Reply Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social Media Bars
LinkedIn YouTube Behance Instagram Facebook

Fondator Ohvaz, Adobe Certified Instructor si Adobe Certified Expert in Photoshop, instructor de top pe Udemy, fost freelancer de succes pe 99designs, fondator Theme Junky – firma de design aplicatii Android. Autor carte Un Milion din Photoshop. Specializat in UI design si graphic design.

  • Un Milion din Photoshop
  • Curs Complet Photoshop
  • Despre Cristian Barin
  • ANPC
  • Termeni si conditii
  • Politica de retur si metode de plata
  • Contact

Toate drepturile rezervate. ExpertPhotoshop.ro 2025

Cleantalk Pixel

Register a new account

Are you a member? Login now

Login with your site account

Lost your password?

Not a member yet? Register now

Înscrie-te la newsletter

Primesti lectiile gratuite imediat in casuta de email

x

Abonament lunar: 49 lei / lună

Avantaje
  • Access nelimitat la 3 cursuri
  • Poți anula oricând abonamentul
  • Ajutor prin email
Dezavantaje
  • Fără live chat
  • Fără materiale bonus
  • Nerambursabil
Cumpără abonamentul: 49 lei / lună
Acces la toate cursurile de la 99 lei / lună